Warning: Illegal string offset 'restrict' in /home3/avadpoly/public_html/wp-content/plugins/upp-register-login/classes/class-wupprltools.php on line 0

وقتی از دکوراسیون صحبت به میان می آید، معمولا ذهن ما، معطوف به داخل منزل می شود. در صورتی که با کمی توجه به دکوراسیون فضای باز منزل، می توانیم حال و هوای خانه را دگرگون کنیم و دنیایی از آرامش و حس خوب را به خودمان و اهالی خانه منتقل کنیم. مهم نیست که متراژ فضای باز منزل چقدر است. حتی مهم نیست که حیاطی در کار نیست و فضای باز آپارتمان کوچک خانه محدود به یک تراس نقلی می شود. با کمی حوصله و انتخاب وسیله های مناسب، می توانید فضای باز خانه خود را به یک پاتوق دنج عصرگاهی تبدیل کنید. این نقطه از خانه جایی است که آرامش از دست رفته شما را از نو بازسازی می کند.

برای دکوراسیون فضای باز چه باید کرد؟

اگر تا الان تصمیم به تغییر چیدمان فضای باز خانه خود نگرفته بودید یا آن را بخشی کم اهمیتی از خانه می پنداشتید، همین الان دست به کار بشوید و گام به گام با ما برای طراحی دکوراسیون فضای باز پیش بروید.

قبل از هر چیز باید به این سوالات جواب دهیم:

  • متراژ فضای باز خانه چقدر است؟

  • شما به فکر چیدمان کدام نوع از فضای باز هستید؟ حیاط، پاسیو، بام یا تراس ،باغ ؟

  • فضای باز مورد نظر، تا چه اندازه در معرض رطوبت هوا و دمای بالا قرار دارد؟

  • میزان نورگیری طبیعی این فضا چه شرایطی دارد؟

  • آیا در این فضا نیازی به استفاده از نورهای مصنوعی است؟

بعد از بررسی این سوالات، نیمی از راه را رفته ایم و طرح خوبی از چیدمان فضای باز در ذهن خواهیم داشت. در اولین نمونه از طراحی فضای باز خانه، به سراغ ویژگی های فضای باز با متراژهای بالا می رویم و وسایل قابل استفاده در این محیط را معرفی می کنیم.

چیدمان مبلمان فضای باز برای متراژ بالا

در متراژ بالا، دست مان حسابی باز است و می توانیم از لوازم مختص چیدمان باغ، به راحتی استفاده کنیم. فضاهای متراژ بزرگ شامل محوطه باغ و ویلا، حیاط و گاهی پشت بام ها می شود. در این شرایط لوازم دکوراسیون فضای باز عبارتند از:

  • مبلمان ویلایی

  • سایه بان چتری

  • مه پاش ها

  • چمنهای مصنوعی یا سنگ فرش

  • تخت های کنار استخری

  • باربیکیو

چیدمان فضای باز برای متراژهای کوچک آپارتمانی

وقتی صحبت از فضای باز با متراژ پایین در محیط یک آپارتمان می شود، معمولا باید به فضای تراس و پاسیو فکر کنیم و متناسب با آن لوازم قابل استفاده را بررسی کنیم. در این شرایط لوازم دکوراسیون فضای باز می تواند شمامل این موارد باشد:

  • میز و صندلی مختص فضای باز (معمولا بین دونفره تا چهارنفره متغیر است)

  • فلاور باکس کوچک یا استفاده از انواع گلدان های آویز

درباره مبلمان فضای باز بدانیم

مبلمان ویلایی

خب اولین پارامتری که باید در دکوراسیون فضای باز بررسی کنیم، مبلمان ویلایی هستند. جنس بدنه این نوع مبلمان معمولا از آلومینیوم یا آهن یا مواد پلیمری ( پلاستیک فشرده ). در واقع این مبلمان به دلیل ارتباط مستقیم با شرایط آب و هوایی، باید مقاومت خوبی در مقابل رطوبت و دمای بالا داشته باشند تا با طول عمر بالا، سال ها در فضای خانه ماندگار شوند.

در انتخاب این نوع مبلمان باید به فاکتور کیفیت، رنگ، اندازه، وزن ، راحتی حمل و جابه جایی و هماهنگی با سبک چیدمان فضای باز دقت نمایید.

چیدمان فضای باز برای متراژ بالا:

استفاده از چمن مصنوعی می تواند فضایی خوش رنگ و لعاب تر به حیاط خانه، محوطه ویلا یا پشت بام بدهد. در صورت وجود شرایط می توانید سنگ فرش را جایگزین آن کنید. سراغ یک دست مبلمان بزرگ و راحت بروید و با توجه به این که فضاهای بزرگ، بیشتر در معرض شرایط جوی هستند، در انتخاب دقت کنید تا حتمأ جنس بدنه از مواد مقاوم در برابر آفتاب، رطوبت و تغییر دما باشد.

حتما مبلمان فضای باز را در جایی نزدیک به باغچه قرار دهید تا منظرهای خوش رنگ جلوی چشمانتان باشد. همچنین می توانید با استفاده از فلاور باکس، رنگ و لعاب و طراوت محیط را نیز بیشتر کنید. در روزهای گرم تابستان، از یک مه پاش کمک بگیرید و آن را در نزدیکی مبلمان فضای باز قرار دهید تا استراحتی خنک را تجربه کنید.

می توانید چیدمان را با استفاده از تخت های کنار استخری کامل کنید. فراموش نکنید که استفاده از این تخت ها به وجود استخر وابسته نیستند و کنار باغچه و زیر سایه درخت نیز کابرد دارند. استفاده از باربیکو را برای نوش جان کردن یک کباب خوشمزه دست جمعی در گوشه ای از فضا که فاصله ای حساب شده با مبلمان دارد را فراموش نکنید.

چیدمان فضای باز برای برای متراژ پایین:

حالا وقتش رسیده که سراغ چیدمان تراس و پاسیو با مبلمان فضای باز بریم و شرایط را در متراژهای کوچک بررس کنیم. یک دست میز وصندلی زیبا انتخاب کنید و بسته به مقدار فضای موجود، دونفره، سه نفره یا چهارنفره آن را خریداری نمایید.

در فضاهای کوچک، پیشنهاد می کنیم که از فلاور باکس های کوچک کمک بگیرید. برای صرفه جویی بیشتر در متراژ، بهتر است روی همان دیوار رنگی، چند شلف که رنگشان تضاد زیبایی با دیوار دارد نصب کنید و با چند گلدان کوچک، طبیعت را به آپارتمان خود بیاورید. استفاده از گدان های آویزی هم می تواند فضای باز خانه شما را فوق العاده کند و اگر این فضای باز تراس خانه است، گلدان نرده ای را فراموش نکنید.

برای بررسی ایده های بیشتر، از تجربه مبلمان ویلایی آواد پلیمر استفاده کنید و سری به صفحه اینستاگرام مجموعه ما بزنید


Warning: Illegal string offset 'restrict' in /home3/avadpoly/public_html/wp-content/plugins/upp-register-login/classes/class-wupprltools.php on line 0

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *